הריביירה האנגלית: המלצה ממקור ראשון על חופשה במחוז דורסט

ביולי 2021, לכבוד יום הנישואין שלנו, יצאנו קצת מלונדון לאזור הערים בורנמות׳ (Bournemouth) ופוּל (Poole), ערי חוף יפהפיות שנמצאות בדרום-מערב אנגליה, במחוז דורסט, מרחק של שעתיים ורבע נסיעה מהעיר לונדון.

ברוכים הבאים לריביירה הבריטית, שעתיים ורבע מלונדון: חוף בורנמות׳

כן, שעתיים וקצת מלונדון ואתם מגיעים ממש לארץ אחרת, ומזג האוויר השמשי והקיצי שהתמזל מזלנו לקבל, יחד עם החופים החוליים ואווירת החופש של האזור, ממש גורמים לך להרגיש בדרום פורטוגל (ככה לפחות אנחנו הרגשנו). אגב, מחוז דורסט הוא אחד מהמחוזות שזוכים לממוצע ימי השמש הגבוה ביותר בממלכה המאוחדת, במיוחד באזורי החוף.

ומה לגבי ההגעה לשם? ובכן, הדרך שהיא לטעמי הפשוטה (והזולה!) ביותר היא תחבורה ציבורית יחסית כמו אוטובוס של חברת National Express, שיוצא מתחנת האוטובוסים של ויקטוריה, ומגיע לשם תוך שעתיים. המחיר מצחיק בהשוואה לרכבות היקרות – פחות מ-10 פאונד לכיוון! והאוטובוסים נוחים, ממוזגים, מאובזרים בשירותים ובכניסות USB, מה רע? עוד אופציה היא לשכור רכב (רעיון מצוין למשפחות עם ילדים, לזוגות מבוגרים ולמי שרוצה ליהנות מהדרך).

תזכירו לי, באיזו ארץ אנחנו בדיוק
תזכירו לי, באיזו ארץ אנחנו בדיוק?

עיר החוף בורנמות׳ (Bournemouth)

את הלילה העברנו באחד המלונות בעיר החוף בורנמות׳ (Bournemouth) שלמרות היותה עיר אוניברסיטאית לא כל כך קטנה (400 אלף תושבים) ומתויירת, בכל זאת יש בה אווירה קצת כפרית ורגועה. היא גם די ״פרוסה״ על שטח עם טופוגרפיה מעניינת עם כמה אזורים מרכזיים וחוף חולי ארוך ומפנק.

איך המים אתם שואלים? קרים כי זה האוקיינוס, אבל לגמרי אפשר להיכנס ולשחות בכיף – ברגע שנכנסים עם כל הגוף מתרגלים תוך עשר שניות, וזה תענוג, במיוחד בימים חמים כמו הימים שזכינו להם בחופשה (28 מעלות).

airalo ad
בפעם האחרונה שהיינו בכזה סתלבט על החוף, זה היה בתאילנד, בחודש שהקורונה התחילה

אחרי יום של חוף וים, שממש הרגיש כמו פורטוגל או ישראל, ולילה רווי אלכוהול, שהזכיר לנו שבכל זאת אנחנו בממלכת הטיפה המרה, אבל בלי משהו מיוחד לספר עליו בגזרה הקולינרית, החלטנו ביום השני לנסוע לעיירה הסמוכה פוּל (Poole), ששמענו עליה הרבה דברים טובים – ובצדק.

פרסומת של מסעדת מזל בלונדון

העיירה פוּל (Poole)

פוּל התגלתה כעיירה אירופאית-משהו, שילוב של עיירת חוף בריטית עם שיק ים-תיכוני משהו, שגם התבטא בקולינריה מקומית נהדרת.

אם בבורנמות׳ שלטו הפיש אנד צ׳יפס, אוכל החופים המהיר והנקניקיות הגרמניות לרוב, פתאום נדמה שהגענו לעיר בוטיק: מסעדות דגים משפחתיות, בתי קפה עצמאיים וברים באווירה יותר כפרית אבל עדיין חוף-ימית. או, לזה התכוון המשורר של עיירות החוף, אמרנו לעצמנו.

נהגוס - פרסום לרוחב
אווירה של עיירת חוף בריטית כפרית, אבל גם קצת ים-תיכונית. Poole

קולינרית – לא רק שפוּל לא איכזבה, להיפך: מצאנו בה כמה מהדגים ופירות הים הכי טובים שאכלנו מעודנו בבריטניה. גולת הכותרת הקולינרית שלנו בטיול הזה הייתה המסעדה Rockfish של השף מישל טונקס, שלגמרי מגיע לה פוסט מפורט משלה.

אני אומר את זה בקצרה: אכלנו שם צהריים, וכל כך התלהבנו, שאחרי השייט לחופי ה-Jurassic Coast שתכף אספר עליו, ואחרי מסעדה אחת נוספת פחות מוצלחת, החלטנו לחזור אליה שוב לארוחת ערב – באותו היום. ממש ככה.

מסעדת Rockfish, פעימה ראשונה (צהריים)

שייט לאורך ״חוף היורה״ (Jurassic Coast)

בין זלילת הצהריים לבליסת הערב, יצאנו גם לשייט יפה במיוחד לאורך ״חוף היורה״ (Jurassic Coast), שנקרא ככה כי אפשר לראות לאורך החוף והצוקים הלבנים היפהפיים שכבות סלעים עם היסטוריה גיאולוגית של למעלה מ-180 מיליון שנים.

היסטוריה גיאולוגית של 180 מיליון שנים. ״חוף היורה״ (ג׳וראסיק קוסט) שבדרום-מערב אנגליה

השייט שלנו כלל לא מעט דחקות של הקפטן בהומור בריטי אופייני, כגון: ״שימו לב לצוק מימינכם, שנחשב למקום טוב להביא אליו את חמותכם ולתת איזו דחיפה קטנה״. השייט הזה הוכיח לנו שהאזור כולו שווה עוד חקר מעמיק, כולל העיירה Swanage. כרטיסים לשייט אגב, תוכלו להזמין כאן.

כשחזרנו ל-Rockfish בערב, הלכנו, בהמלצתו של המלצר הנמרץ קרטיס, שעשה לנו לגמרי את שתי הארוחות שם, על המונקפיש (״שד הים״, דג שידוע במרקמו הלובסטרי הבשרני) והדובר סול (אחד הדגים המיוחדים בלי קשר לטעם: הדג הזה נח ושט על צידו האחד של הגוף), שהיו מצויינים כל אחד בדרכו. אם יש באותו יום לכו על הדובר סול, באחריות.

דג משה רבנו - דובר סול - פלאטפיש
דג משה רבנו – דובר סול – פלאטפיש

יחד עם הקוקטיילים והקונספט המוקפד (כולל מפות ההפלגה והקריין בשירותים, שמעדכן על הדגים שנתפסו באותו היום), הכל במסעדה הזו היה נפלא וברמה כל כך גבוהה – ותוסיפו לזה את השירות המוקפד והנלהב ואת הידע שהמלצרים מפגינים בתפריט ובדגים שהגיעו באותו הבוקר מהאוקיינוס – וקיבלתם מתכון מנצח לשיחוק קולינרי. המסעדה האחרת באותו האזור, Poole Arms, החווירה לעומתה.

השיבה ל-Rockfish. ״שד ים״ (monkfish) לצד דובר סול

אחרי שנהנינו עוד קצת מהאווירה בפוּל והמשכנו לשתות קצת עם המקומיים, חזרנו למלון שלנו בבורנמות׳, ולמחרת החלטנו לבלות את היום על חוף הים הנהדר והבלתי נגמר, רק באזור אחר, ולמצות עוד קצת את הים, במיוחד עם הקומבינציה הנפלאה של יום קיץ חם ושמשי, וחוף עם חול רך.

עוד קצת מהאווירה ב-Poole, שלגמרי הפתיעה אותנו לטובה

התחלנו את היום בבארנץ׳ במסעדה-בר בשם Aruba שנמצאת בכניסה לפיר של בורנמות׳, עם נוף יפהפה לקו החוף. פתחנו את היום עם סלט ברווז, אבטיח וקשיו שהפתיע לטובה, לצד המבורגר חזיר בר וגבינות, שהיה רק סבבה, ופינה קולדה שאפשר לגמרי להשוות לפינה קולדה שמקבלים על החוף בתאילנד, וכל כך נהניתי ממנו שאם זכרוני אינו מטעני אני חושב ששתיתי 3-4 ממנו ברצף.

בראנץ׳ מוצלח למדי במסעדה Aruba שעל החוף בבורנמות׳

וככה, גם ביום השלישי, שכחנו שאנחנו נמצאים רק שעתיים נסיעה מלונדון הכל כך שונה, לחופיו הדרומיים של האי הבריטי שהקונוטציה שעולה לאנשים לגביו כל כך שונה ממה שחווינו כאן.

כמובן שבכל מקום – איך לא – יש ברים, בירות, פיש אנד צ׳יפס (אפילו התפתינו אליו פעם אחת, ביום הראשון, ומי שמכיר אותי יודע שזה די נדיר שאני אוכל את זה) והמוווון מתקני לונה-פארק בסגנון שהיה נפוץ בארץ עד לשנות התשעים, ובבריטניה ממשיך להיות פופולרי גם היום.

ליהנות עוד קצת מחוף הים הנהדר של בורנמות׳ וממי האוקיינוס הקרירים

אחרי עוד יום רווי ים, שיזוף, אלכוהול, דגים ופירות ים, הגיע הזמן לחזור לשגרה הלונדונית, אבל נשבענו שעוד נחזור לאזור המקסים הזה – ובקרוב מאוד. יש אפילו דיבור על חודש הבא.

יש עוד המון מה לראות, לאכול, לטייל ולחקור באזור היפהפה הזה, ככה שנראה שמצאנו לנו תחביב חדש, רק צריך לנסות ולכוון לימים הקיציים החמקמקים, ואפשר ממש ״לדפוק את השיטה״ ולהרגיש כמו בפורטוגל או בספרד – רק בלי לטוס לשם 🙂

אגב, יום אחרי שעזבנו התחיל גשם ומסתבר שהגשם ימשך לשבוע. הפעם הלך לנו קלף, תאחלו לנו בהצלחה בפעם הבאה 🙂