סיורים לייב בלונדון בהדרכת הלונדוניסט

לוגו ותמונות של סיורי רעבים בלונדון

אין סיבה שלא תוכלו להמשיך להנות מלונדון גם בתקופת הקורונה!

לכן החלטתי להביא את לונדון אליכם באמצעות סדרה של סיורי לייב בעיר הנפלאה והאינסופית שלנו, לפחות עד שתוכלו לחזור לבקר בלונדון ולהצטרף לסיורים האמיתיים שלי. בסיורי הלייב אני יוצא לשטח, ולוקח אתכם לשכונות, לשווקים ולמקומות הכי שווים ומיוחדים בלונדון. כאן אעדכן באופן קבוע בסיורים הקרובים, וגם אעלה לכאן את הסיורים הקודמים שערכתי.

הסיור לייב הבא בנושא "אורות וקישוטי חג המולד בלונדון" יתקיים:

בשבת ה-5.12.2020 בשעה 18:30 שעון ישראל (16:30 שעון לונדון). נצא לסיור LIVE מיוחד שכולו אורות וקישוטי חג מולד בלונדון!
הכנתי לנו מסלול מיוחד עם הקישוטים והרחובות הכי יפים!
נהניתם בצ׳לסי ובריג׳נטס פארק? הנה זה ממשיך…
הנה הקישור לאיבנט. אל תשכחו לסמן שאתם מגיעים, כן?

סיור קודם: טיול בריג'נטס פארק.
הסיור נערך ב: 21 בנובמבר 2020‏ ב-‏13:49

הפעם יצאנו לטייל באחד מהפארקים היפים והשווים בלונדון, ריג׳נטס פארק (Regent’s Park) במרכז לונדון, בשבת סתווית ורגועה. זה היה סיור פשוט נפלא ותודה לאלפי המשתתפים שצפו בנו! (אני עדיין בהלם מכמות הצופים בסיור הזה, איזה כיף!). אתם מוזמנים לצפות בסיור המלא כאן למטה, הסיור תכל'ס מתחיל בדקה התשיעית.

התחלנו את הסיור שלנו ברחוב בייקר המפורסם, שבו נמצא בין השאר מוזיאון שרלוק הולמס. משם המשכנו לתוך הצד המעניין ביותר של הפארק, הצד הדרום-מזרחי, שבו תמצאו בין השאר את גן הורדים של המלכה מרי, את מזרקת הטריטון, את התיאטרון באוויר הפתוח ואת גני אבניו המרשימים, שבמקור נועדו לשמש כגנים מלכותיים למלך ג׳ורג׳ הרביעי.

באמצע הסיור יש הפתעה 🙂 אז שווה לכם לצפות בכולו וליהנות ביחד איתנו. אני ממליץ לעשות את זה על מסך גדול ככל האפשר (אם אתם יכולים – תעבירו לטלוויזיה בסלון) כדי להרגיש הכי בלונדון שאפשר:

סיור קודם: סיור קולינרי בשכונת צ׳לסי.
הסיור נערך ב: 4 בנובמבר 2020‏ ב-‏15:13‏. דלגו לדקה 22

איזה כיף היה לקחת אתכם לסיור באחת מהשכונות הכי שוות ומיוחדות בלונדון – צ׳לסי, מהשכונות הכי ״פוש״ (בתרגום חופשי: של טחונים) בלונדון ובכלל, וסיור שונה לחלוטין מסיורי האוכל שלי, שלרוב מתמקדים דווקא בקולינריה בינלאומית ואקזוטית. הפעם ״יצא״ שהסיור התמקד יותר במתוקים (להוציא את מרק הלקסה הנפלא שבסוף) ובאווירה המופלאה שבשכונה הזו.

התוכנית המקורית שלי היתה לקחת אתכם לשוק המיוחד של ימי שבת ב-Duke of York Square, מהשווקים האהובים עלי בלונדון שאפילו כתבתי עליו לא מעט כאן וכאן. אבל כמה ימים לפני הודיעו על סגר בלונדון (כלומר על סגירת מסעדות, ברים ושווקים) שנכנס לתוקפו ביום חמישי ה-5.11, לכן נאלצתי להקדים את הסיור ל-4.11, שהתברר כיום שמשי ונהדר, אבל בלי שוק (שפתוח כאמור רק בשבתות). מה עושים? אל חשש! – את הביקור בשוק הנהדר נדחה לאחרי הסגר, ובינתיים ניקח אתכם למעדניות, לכמה מקומות מגניבים ומתוקים ולמקום הוייטנאמי הכי מעניין בעיר.

בין השאר, ביקרנו בכיכר סלואן (Sloane Square), ברחוב פביליון (Pavilion Road) עמוס המעדניות והדליקטסים, שבו ביקרנו בין השאר במאפיה ובית הספר לאפיה Bread Ahead, בחנות הגבינות Cheesemongers ובגלידריה Parlour by Ice Cream Union.

לאחר מכן המשכנו לעבר King’s Road שבה ביקרנו בכמה חנויות וזללנו בין השאר אקלרים שווים, ולבסוף קינחנו במרק הלקסה המעולה של Phat Phuc Noodle Bar. לחוויה השלמה ולכל המקומות אני ממליץ לכם לצפות בסיור המלא:

סיור קודם: סיור בפארק ברומלי שליד הבית שלי.
הסיור נערך ב: 7 בנובמבר 2020‏ ב-‏11:00‏

יצאנו לסיבוב בפארק שעל יד הבית שלי בשכונת ברומלי (Bromley) שבדרום לונדון, אזור פחות מתוייר ויותר ירוק של העיר, שמרגיש לפעמים ממש כפרי (ראו מאמרים קודמים שלי על פארקים ומקומות באזור). נהנינו מנוף סתווי נהדר ומהופעת אורח של צחי הסנאי.

לפארק עצמו קוראים Church House Gardens. להזכירכם יש ברחבי לונדון למעלה מ-3,000 פארקים וזה בסך הכל עוד פארק קטן ולא מוכר:

סיור קודם: סיבוב בשכונה שלי, ברומלי שבדרום-מזרח לונדון.
הסיור נערך ב: 16 באוקטובר 2020‏ ב-‏15:13‏

יצאתי לסידורים (ולצלם דיווח לחדשות ערוץ 13) ו״על הדרך״ החלטתי לפנק אתכם, העוקבים שלי בעמוד הפייסבוק וב׳לונדוניסט׳ בסיבוב בשוק/מדרחוב של השכונה שלי, ברומלי שבדרום-מזרח לונדון. תהנו:

סיור קודם: לייב משכונת בריקסטון בדרום לונדון.
הסיור נערך ב: 14 באוקטובר 2020‏ ב-‏16:53‏

את ״מסורת״ סיורי הלייב שלי התחלתי לפתוח דווקא באופן ספונטני-משהו. הרבה זמן רציתי לעשות סיור לייב, אבל מי שגרם לי להתחיל היו דווקא ערוץ 13. הייתי אמור להופיע בחדשות (אני מדווח לעתים מלונדון ותוכלו לראות אותו במהדורות של הערוצים השונים, לרוב חדשות 13 וחדשות כאן 11). הכנתי את כל העוקבים שלי בפייסבוק ובאינסטגרם, והרבה אנשים פתחו טלוויזיה והתכוננו, אבל בסוף היתה מסיבת עיתונאים של פרוייקטור הקורונה ולא שידרו אותי.

התבאסתי בעיקר בשביל האנשים שאשכרה פינו זמן וצפו בחדשות בתקווה שאני אופיע ונאלצו להתאכזב, אז החלטתי לפנק את כל העוקבים שלי בסיור לייב בשכונת בריקסטון. למחרת היה לי סיור אמיתי עם זוג מקומיים בשכונה, וכשהוא נגמר פשוט פתחתי פייסבוק לייב ושידרתי ״סיור״ מהשכונה. להפתעתי ההיענות היתה הרבה מעבר למה שציפיתי – מאות צופים בשידור החי עצמו, ואלפי צופים אחרי שסיימתי אותו. התגובות היו נלהבות והבנתי עד כמה הישראלים (ובכלל) כמהים לחוות קצת את חו״ל בתקופת הקורונה המעפנה.

אז הנה זה בא – סיור הלייב הראשון שלנו – בשכונת בריקסטון, שבה הראיתי לכם קצת מהשכונה האפרו-קריבית הנפלאה הזו, עם השוק האותנטי, מסעדות הפועלים הג׳מייקניות והקולומביאניות והאווירה המיוחדת, שכונה שאני מדריך בה סיורי אוכל מושקעים שמתאימים לתיירים וגם למקומיים שרוצים להכיר אזור חדש, מפתיע ופחות מתוייר של לונדון:

מקווה שנהניתם בסיורים השונים! אם תרצו להשאיר לי טיפ כראות עיניכם אני מאוד אשמח. הטיפים הללו מאפשרים לי להמשיך וליצור עבורכם תכנים בתקופה הלא פשוטה של הקורונה בלונדון. תודה רבה!